فواد مجبوری یزدی

مهدی یاران خسته نمی‌شوند...

مهدی یاران خسته نمی‌شوند...

فواد مجبوری یزدی

بگذارید بخاطر شعار شما بعضی ها از شما اجتناب کنند، من این را می‌خواهم که عده ای حریم انقلاب را حفظ کنند.
(امام خامنه ای مدظله العالی)
اللهم عجل لولیک الفرج

منوی بلاگ
بایگانی
آخرین مطالب

چکیده ای از رمزگشایی سیگنال‌های مغزی

دوشنبه, ۱۱ دی ۱۳۹۶، ۰۴:۳۳ ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر مهدی_یاران گرانقدر؛

در زیر چکیده پایان نامه دوره ارشد خودم با موضوع پردازش سیگنال‌های مغزی به منظور تشخیص معنایی کلمات که در سال 93 دفاع کردم، ارائه شده است. انشاالله در پست‌های بعدی به بررسی بیشتر بخش‌های این اثر خواهم پرداخت.

ارتباط مغز با کامپیوتر

 چکیده

تشخیص معنایی کلمات از روی سیگنال‌های مغزی در سال‌های اخیر مورد توجه زبانشناسان، پژوهشگران حوزه اعصاب و نیز پژوهشگران حوزه مهندسی پزشکی بوده است. با توجه به اینکه پس از شنیدن و یا دیدن یک کلمه، مغز داده‌های شنیداری و دیداری را پردازش کرده و پی به معنا و مفهوم کلمه می‌برد، با پردازش سیگنال‌های الکتریکی و یا مغناطیسی مغزی که در حین شنیدن و یا دیدن یک کلمه ثبت شده است، نیز می‌توان اطلاعاتی راجع به معنای آن کلمه بدست آورد. اخیرا آزمایشی در ارتباط با رمزگشایی سیگنال‌های مغزی به منظور تشخیص معنایی کلمات در قالب مسابقات  BIOMAG 2012 انجام شده و همزمان با آن سیگنال‌های الکتریکی و مغناطیسی مغز ثبت شده است و هدف آن تشخیص جاندار و یا غیرجاندار بودن کلمه دیده شده و یا شنیده شده با استفاده از پردازش سیگنال‌های ثبت شده و در قالب یک مسئله طبقه‌بندی بوده است. در این پروژه با استفاده از داده‌های این مسابقه، به جنبه‌های مختلف مسئله طبقه‌بندی پرداخته شده است و هدف اصلی بهبود نتایج طبقه‌بندی است. چندین مسئله‌ طبقه‌بندی دو کلاسی و چهار کلاسی با استفاده از داده‌های الکتریکی، مغناطیسی و یا هر دو و نیز استفاده از داده‌های مربوط به آزمایش شنیداری کلمات، آزمایش دیداری کلمات و یا هر دو بررسی شده است. با استفاده از داده‌های آموزشی که برچسب دارند و با بررسی ویژگی‌های مختلف، روش‌های مختلف کاهش بٌعد ویژگی، روش‌های مختلف طبقه‌بندی، روش‌های مختلف انتخاب کانال و بازه‌های زمانی مختلف سیگنال ثبت شده، استراتژی مناسبی که بهترین نتیجه بر روی داده‌های آموزشی را می‌دهد انتخاب کرده و بر روی داده‌های آزمون اعمال می‌شود. نتایج بدست آمده بر روی داده‌های آزمون از نتایج گزارش شده در مرجع اصلی مربوط به این داده‌ها بهتر بوده و گرچه با نتایج برنده مسابقه اختلاف دارد ولی بسیار بهتر از نتایج سایر شرکت‌کنندگان در مسابقه است.

♥اللهم عجل لولیک الفرج♥

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.